Thursday, February 18, 2016

10 Kesilapan Biasa Ketika Timbang Berat Badan

Assalamualaikum,

Kali ini saya nak share tentang bagaiman hendak monitor berat badan dengan betul.Kadang kadang kita rasa stress sangat sebab kali ini timbang berat badan naik, sedangkan baru je semalam kita happy, sebab angka penimbang berkurang banyak.

Ha.. dimana silap kita? Jom saya kongsikan, kesilapan yang BIASA yang kita selalu dibuat.Mengikut pembacaan dan pengalaman saya ,


10 kesilapan biasa ketika timbang berat badan

1. Menimbang berlainan tempat,

Contohnya, hari ini kita menimbang di giant, esok di rumah mak mertua.Minggu depan di rumah kawan.Bukan apa, kadang kadang alat penimbang itu mungkin rosak,akan menyebabkan kita tambah stress dan malas meneruskan niat asal kita.

2.Terlalu ghairah


Ini bagi sesiapa yang ada alat penimbang dirumah.setiap jam hendak timbang.Sebelum masuk toilet,selepas keluar toilet,lepas makan,sebelum makan, lepas tebas rumput.Macam macam kan? 

3.Menggunakan alat penimbang yang murah,

kadang kala ia tidak terlalu tepat,kumpul sikit duit .beli yang agak berkualiti.Cari yang digital, sebab tertera dalam gram sekali.Mudah untuk kita nak monitor.

4.Bagi wanita,elakkan menimbang ketika period.

Ketika ini, tuduh badan kita lebih menyimpan air.dan tubuh badan kita agak mengembang.Biasanya, time ini ,berat badan kita agak berat.

5.Menimbang diwaktu malam,

lepas diner gebu gebas.sure lah berat brtambah sebab campur berat makanan yang kita ambil.

6. Meletak alat penimbang dia atas karpet atau permaidani lembut.


7.Timbang ketika memakai banyak pakaian.siap dengan kasut but.terbaik!


8.Tidak mencatit dan membuat carta.

Dari situ, kita akan lupa dan tak take note.Jika memang dia nak monitor ,ini yang paling penting sekali,betui dak.hujung bulan kita mesti nak tau, banyak mana bulan itu kita berhasil mengurangkan berat badan.

9.Selesap senaman.

Tak aci lah, sebab ketika bersenam, kita memang akan kehilangan air yang banyak dalam tubuh badan kita.

10.Menimbang berat pada setiap hari.

Seeloknya kita timbang cukup seminggu sekali.tahan sikit ghairah tu..


Time gemok dulu, sabarnya kita ternak lemak,sikit demi sedikit selama 10 tahun.Nak kurus pulak kita nak ekpress, hari ni niat,esok kurus terus..

haa... guana tuh?

Penting sekali ,adalah kita bersihkan usus kita,jika usus kita penuh dengan najis.Diet kita tak kemana.Pi mai, Pi mai tang tu jugak..

Saya menggunakan set detoks shaklee 
Terkenal sebagai julap lembut 

Herbalax;







Dr Shaklee telah memperkenalkan Herb-Lax pada tahun 1917. Ia direka untuk tindakan pembersihan untuk membantu proses semula jadi badan. Herb-Lax adalah gabungan 9 herba, termasuk daun Senna, yang telah digunakan untuk lebih daripada 3,000 tahun sebagai julap semulajadi.
Herba yang digunakan dalam Herb-Lax tidak berkaitan dengan julap kimia buatan yang dijual di mana-mana. Produk-produk julap buatan ni biasanya merengsakan tisu dengan cara menarik bendalir ke dalam usus untuk memaksanya mengeluarkan bahan-bahan dalam usus. Julap tiruan seperti ini boleh melemahkan organ-organ dan boleh menyebabkan kebergantungan terhadapnya, dehidrasi dan ketidakseimbangan elektrolit. Jadi, berhati-hati ya.
Sebaliknya, Herb-Lax secara semulajadi merangsang pengecutan otot usus. Ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang terperangkap dan memendekkan masa transit, dan mengelakkan penyerapan toksin. Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.
Ia tergolong dalam kategori julap yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi meyingkirkan toksin dari usus.
Herb-Lax boleh membantu meningkatkan pengaliran darah, mengurangkan bau badan, jerawat, melegakan sembelit, gas perut dan usus, dan menormalkan fungsi usus.
Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 herba semulajadi:
  • Alfalfa leaves – membersihkan usus, darah dan hati
  • Senna leaves – merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak
  • Anise seed – merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan
  • Blue malva flower – membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit
  • Buckhorn bark – melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan kelembapan kepada usus
  • Licorice root – membantu proses detiksifikasi
  • Rhubarb root – herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik
  • Fennel seed – mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit
  • Culver’s root – membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma

 ,Hubungi Saya :

FB Adawiah Nik | 013-3426343 (sms/whatsapp/telegram) | Adawiahnik@gmail.com
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
* Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa click "google +1" :-)
* COD - Rawang, Selayang,Kuala kubu baru,Gombak, Damansara,Kepong
                 *Pos laju ke SELURUH MALAYSIA






0 comments:

Post a Comment