Wednesday, August 24, 2016

APA KAITAN DETOKS DENGAN KECANTIKAN?

 APA KAITAN DETOKS DENGAN KECANTIKAN?  



                                   

























Ye?  Apa kaitannya ye?detoks dan kecantikan ini?

Biasanya detoks ni , yang kita tau. Usus lah yang dibersihkan. Itulah yang kita faham kan? Apa pulak kaitannya dengan kecantikan?Kat Muka pulak tu.. Macam tak de kena 
mengena pulak kan?


Sebenarnya kan.. Ianya sangat berkait rapat.Walaupun kulit yang bersih cantik dan mulus itu datang dari pelbagai faktor.Tetapi jangan kita tidak tahu, perkara yang paling penting sekali, tak kisah lah nak cantik ke, nak kurus ke, nak cuba mengandung ke, hendak buang resdung ke, hendak apa sahaja, yang utama sekali mestilah bersihkan tubuh badan kita dari segala toxin ini.



Apakah itu toksin?

Toksin adalah bahan kimia atau racun berbahaya yang boleh merosakkan struktur dan fungsi sel badan.Ia adalah hampir mustahil untuk anda mengelakkan daripada toksin kerana ia berada di mana-mana sahaja - dalam udara yang kita sedut, makanan dan minuman. Anda juga terdedah kepada toksin dalaman, sisa metabolik yang dihasilkan dalam badan disebabkan tekanan hidup dan cara pemakanan yang tidak seimbang.


Terdapat 2 jenis toksin;

1.Luaran Makanan segera, makanan yang mengandungi pengawet, kimia beracun seperti penyembur nyamuk, kosmetik , sabun pencuci ,bahan pewarna.

2.Dalaman Gangguan emosi , tekanan dan kotoran yang tersumbat dalam usus.




Nampak tak? Banyakkan punca penyakit hanya dari toksin ini.Disinilah pentingnya kita detox selalu badan kita.Apa pun supplement , vitamin , herba yang diambil, tidak dapat di serap dengan efektif.Itu sebab,jika kita tidak detox,seperti tiada pun pnghasilan dari pengambilan supplement ,Walaupun supplement Super AA.Begitu juga dengan kulit kita ini, ia mengambarkan kebersihan perjalanan sistem perkumuhan kita.Bermakna,semakin perjalanan sistem perkumuhan kita bersih dan lancar , akan bertambah seri dan cantik kulit kita.  

6 organ penyingkiran semulajadi badan
Ianya meneutralkan dan menapis toksin keluar, memastikan tubuh badan kita sihat.






1. kolon
2.Buah pinggang
3.Hati
4.Limfa
5.Peparu
6.kulit

Rupanya, , kulit ini antara laluan utama keluar masuk toksin.Tidak hairanlah, kenapa toksin penuh didalm badan kita, kulit dan wajah kita akan kelihatan sangat kusam,Walaupun kita touch up tebal,wajah kita tetap nampak juga kusam.

Pengalaman saya sendiri, saya sangat jarang suka bermake up. Rasa melekit dan bertepek tepek.Tapi, kulit kusam.malu pula. Inilah cara saya,detox.kulit sangat halus dan tak kusam lagi, Jika pakai make up pun seri wajah tu naik, 


Set Detoks yang membantu kulit tambah cantik


1.Alfalfa

Membantu membersihkan usus dan darah.


2.Herbalax
Membantu membersihkan usus secara semula jadi.Ia dikenali sebagai julap yang natural.InsyaAllah sangat membantu membuang kotoran najis yang tertinggal lama dan berkarat.


3.Dtx complex
Ini ibu kepada detox, sangat membantu mendetox hati .Hatikan tempat detox semulajadi sistem badan kita.Berilah keringanan kepada hati dengan mengambil dtx complex.Bayangkan selama kita hidup, belum pernah pun kita mencuci hati itu, sedangkan ia adalah salah satu organ yang sangat penting.Sangat bekerja keras.



4.Peppermint ginger plus
Membantu membuang angin yang terperangkap didalm usus dan badan kita. Ia juga salah satu sebab toksin terkumpul.Nyah ia.


5.Vivix
Membantu 



Detox bukan hanya berkenaan bersihkan kolon , beri neutrien pada hati ,secara betul detox adalah:

1.Ubah gaya hidup anda
2.Ubah gaya makan anda
3.Ambil nutrisi untuk organ penyingkiran

Jika dilakukan ketiga perkara diatas, kita akan mengurangkan toksin yang akan menyerang masuk dalam badan.Juga kita akan dapat nutrien dari detox set kita dengan lebih efektif, kerana tubuh badan kita sudah dibersihkan dari toksin yang banyak.




Hubungi Saya :

FB Adawiah Nik | 013-3426343 
(sms/whatsapp/telegram) | Adawiahnik@gmail.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa click "google +1" :-)
* COD - Rawang, Selayang,Kuala kubu baru,Gombak, Damansara,Kepong
                 *Pos laju ke SELURUH MALAYSIA






0 comments:

Post a Comment