Thursday, December 11, 2014

Kenapa collagen powder Shaklee hanya ada di Malaysia

Saya nak tulis pendek je kali ni, nak cerita kenapa collagen powder produk jenama Shaklee hanya dipasarkan untuk pasaran Malaysia. Dalam banyak-banyak kolagen di pasaran, saya memilih jenama Shaklee sebab..hmm bukan semata-mata sebab saya ni distributor Shaklee. ada banyak sebab..I taknaklah  ulang la type sini..  korang baca semula kat link ni ada I cerita dulu.. 


 Dan I nak tambah satu lagi, untuk pengetahuan korang, Collagen Powder Shaklee ni hanya ada di pasaran Malaysia tauuu.. Haritu kat Global Conference Shaklee di US, distributor Shaklee US jeles sebab kat sana tiada...hihi.. Haa so korang ni bertuah. Ada yang tanya saya kenapa kolagen hanya ada di Malaysia tapi tiada di market US...  Kalau i nak terangkan panjang lebar la pulak.. Saya ringkaskan macam ni lah .. Ini berdasarkan apa yang faham lah..hihi... Ada banyak sebab,faktor dan kriteria kenapa Collagen Powder hanya ada di Malaysia. 



Macam yang saya cerita sbelum ni, Shaklee akan buat kajian (R&D ) dahulu sebelum keluarkan satu-satu produk... bertahun ye....bukan main bancuh bancuh dan tempek label sahaja. Kajian untuk produk dihasilkan dibuat berdasarkan beberapa faktor contohnya siapa yang perlukan,apa bahan2 yg digunakan.bahan tu pulak berbahaya ke tidak, tempat untuk dipasarkan kena kaji gak.. kat negara mana, iklim negara,keperluan masyarakat,...and lots more factor kene amik kira..,, packaging pun tak sama untuk setiap negara.. 

Contoh mcm nutriferon dlm bntuk powder kat malaysia . kat sana dalam bentuk tablet...pastu packaging kat US botol besar2 tau.. teringat aritu produk Vitalea besar sungguh botol. Canister performance drink pun besar.. maybe market sana diorang suke botol besar2... kat Malaysia ni suka botol kecik2..hihi.. pastu kene ingat cuaca kat Malaysia tak sama mcm kat US,,, kulit org asia pun tak sama dengan kulit matsaleh... itu belum sentuh rules dan regulation KKM.. kementerian kesihatan malaysia.. .mesti halal.. bukan boleh main pek gitu jer,.jadi special untuk malaysia okay.... sbb tu team US kene pastikan produk yg dihasilkn utk org malaysia comply dgn regulation KKM malaysia.. 



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
______________________________________________



  Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM FB: Adawiah Nik




0 comments:

Post a Comment