Thursday, December 11, 2014

Kenapa saya pilih vitamin C jenama Shaklee

Semua orang rasanya tahu pentingnya vitamin C untuk badan kita. Tapi tahukah anda haiwan mampu menghasilkan vitamin C mereka sendiri tetapi badan manusia tak dapat nak hasilkan vitamin C sendiri. Jadi kena dapatkan dari makanan atau suplemen. Kalau nak makan buah pulak, setiap hidangan buah2an hanya membekalkan dalam 60mg Vitamin C.Itu pun kandungan vitamin C dalam buah akan berkurangan selepas dipetik dan jika terdedah dengan panas. Bukan saya kata takyah telan buah.. Bukan begitu. Maksud saya, kita kena tampung kekurangan yang kita ambil dari buah2an tersebut dengan cara mengambil suplemen. Sebab tu saya makan vitamin C dan pilihan saya adalah brand Shaklee.

Okey saya bukan nak cerita fungsi vitamin C hari ni. tapi saya nak cerita kenapa saya suka vitamin C Shaklee.  Of course sebab semulajadi, dan khasiatnya bersamaan kita mengambil 7 1/2 biji oren. Dan yang paling penting sebab ianya sustained released. yakni setiap 100mg vit c akan dilepaskan setiap jam selama 5 jam. Maksudnya Vitamin C Shaklee mampu bertahan selama 5 jam didalam tubuh kita.Ini bermaksud tiada pembaziran berlaku kerana ia dibebaskan secara terkawal. Malah ada ujian klinikal membuktikan bahawa 2 tablet vitamin C mampu kekal dalam plasma darah selama 24jam. Cuba korang ambil sebiji Vitamin C Shaklee dan larutkan dalam air, ia mengambil masa yang lama untuk larut. dan bukannya terus larut. Haa itu lah sustained release. Dalam bahasa melayunya Sustained Release ni maksudnya sistem pembebasan terkawal.

Dan vitamin C Shaklee yang baru ni diupgrade iaitu penambahan 120mg bioflavonoids. Apa fungsi bioflavonoids ni pulak? Haa tu kena tunggu next entry saya.. Memang besttt sangatttt sampai saya tak sanggup nak tukar brand lain..hihihhi.. Rujuk dua gambar dibawah untuk ringkasan. 

Nanti saya sambung lagi yer.

klik imej untuk lebih jelas
klik imej untuk lebih jelas



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
______________________________________________



  Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM FB: Adawiah Nik


0 comments:

Post a Comment