Wednesday, August 17, 2016

FUNGSI OSTEMATRIX

Fungsi Ostematrix (Kalsium Magnesium)







Perbezaan tulang normal dan Osteoporosis

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut mati, mengandungi Kalsium, Magnesium, Fosforus dan Vitamin D, Zinc, Kuprum, Manganes dan Boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan suplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Manfaat utama;


  • Menguatkan tulang - Kalsium menghalang Osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, Osteomalacia (Rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.
  • Memperbaik kejangan dan kebas-kebas - pengambilan 600mg Kalsium sebelum tidur akan memperbaik kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.
  • Meringankan stress - ia mengimbangi tekanan darah; memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf; menggalakkan tidur selesa; memperbaik jantung berdebar; gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaik depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.
  • Memperbaik masalah haid - kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg Kalsium dan Magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.
  • Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkali dan ia berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ia juga menghalang obesiti pada umur tua. tambahan pula kalsium membantu sel meyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi 
  • Memperbaik hiperktiviti perut dan sakit gastrik
  • Vitamin D; dinamakan sebagai Vitamin D pada 1916 apabila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaik penyakit peridontal. Vegetarian yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil suplemen Vitamin D. 
  • Magnesium: Ini adalah ion positif no.2 pentingdi dalam tubuh kita. Ia menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pemgecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memnudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus; ia menghalang mendapan kalsium; melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ia juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.
  • Zinc, Boron, Manganese, Kuprum; memelihara metabolisme kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawandan menghalang arthritis.

 Hanya 4 biji Oste setiap hari memenuhi keperluan Kalsium sepanjang hari

Bagaimana memilih Kalsium Premium?

  • Pilih Produk yang ada Vitamin D dan Magnesium. 
  • Elakkan produk yang dibuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum.
  • Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral

Ostematrix Shaklee memenuhi keperluan nutrisi kalsium, magnesium, vitamin D dan mineral.
Dapatkannya sekarang .
Harga RM61 


HUBUNGI,
Hubungi Saya :

FB Adawiah Nik | 013-3426343 
(sms/whatsapp/telegram) | Adawiahnik@gmail.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa click "google +1" :-)
* COD - Rawang, Selayang,Kuala kubu baru,Gombak, Damansara,Kepong
                 *Pos laju ke SELURUH MALAYSIA




0 comments:

Post a Comment