Friday, September 4, 2015

Nasi Goreng Unta!!


Ha... mana nak cari..

Tadi, selepas solat zuhur, kami nak makan tengahari..
Kebetulan hari ni, tak masak, abahnya, ada bawa lauk dan nasi.jadi panaskan yang tu je cadangnya.Lagi pun , abahnya tak de di rumah hari ini. 3 hari abah berkampung di PWTC. Ikuti pameran matta fair.



Yang menjadi halnya,
Humayra, baru bangun tidur, ketika saya sedang solat.Mungkin tak cukup tidur, humayra menangis .. yang saya tak tau puncanya, dan tak mahu pula di pujuk .

Saya, biarkan je dia dengan ragamnya, supaya dia diam sendiri.

.

Selesai solat, saya panaskan lauk,dan suap kan Atiqah dan Zulaykha makan.

.

Humayra yang dari tadi menangis, katanya tak nak makan nasi dan lauk tu..

Nak nasi ta..
Nak nasi nta..

Saya tak faham, apa yg diminta,bercakap sambil menangis, memang tak faham kan.

Saya tanya, gitu jugalah jawapannya..

Habis makan,dan suap kakak Atiqah dan Zulaykha, saya pujuk Humayra..

Nak apa.. nak makan apa.. mi masakkan..ok, cuba bagitau, perlahan2. Tadi umi tak faham..

'NAK NASI GORENG UNTA'

Haaaaa??

Nasi goreng unta? Kat mana umi nak cari unta buat rencah sayang oooi.kalau kita dok mekah, ada lah gagah mak hang nak cari..

Kita, kat Malaysia yang ooooi, beribu2 kilometer sayang ooi.

Aduh..

Nak tergelak pun ye jugak.
Lastnya, bagi air koko ais, nasib mau diam.

Anak anak, macam2 kan korang, Nanti, dah besar.. baca le, fb umi ni.. mesti korang tergelak2 kan?

Kalau fb wujud lg ler..


0 comments:

Post a Comment