Selamat Datang ,Ahlan Wasahlan!!

Perkongsian tentang diri saya, keluarga , kesihatan dan kecantikan.

.

KULIT LEBIH BERSERI DENGAN SET PENJAGAAN WAJAH NUTRIWHITE

Lebih putih ,Lebih bersih , Lebih halus dan gebu!!

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Cergas Umrah @ Premium Package

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Sihat Lutut @ Simple Package

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Sihat Lutut @ Best Package

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Sihat Lutut @ Premium Package

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Wednesday, August 24, 2016

APA KAITAN DETOKS DENGAN KECANTIKAN?

 APA KAITAN DETOKS DENGAN KECANTIKAN?  



                                   

























Ye?  Apa kaitannya ye?detoks dan kecantikan ini?

Biasanya detoks ni , yang kita tau. Usus lah yang dibersihkan. Itulah yang kita faham kan? Apa pulak kaitannya dengan kecantikan?Kat Muka pulak tu.. Macam tak de kena 
mengena pulak kan?


Sebenarnya kan.. Ianya sangat berkait rapat.Walaupun kulit yang bersih cantik dan mulus itu datang dari pelbagai faktor.Tetapi jangan kita tidak tahu, perkara yang paling penting sekali, tak kisah lah nak cantik ke, nak kurus ke, nak cuba mengandung ke, hendak buang resdung ke, hendak apa sahaja, yang utama sekali mestilah bersihkan tubuh badan kita dari segala toxin ini.



Apakah itu toksin?

Toksin adalah bahan kimia atau racun berbahaya yang boleh merosakkan struktur dan fungsi sel badan.Ia adalah hampir mustahil untuk anda mengelakkan daripada toksin kerana ia berada di mana-mana sahaja - dalam udara yang kita sedut, makanan dan minuman. Anda juga terdedah kepada toksin dalaman, sisa metabolik yang dihasilkan dalam badan disebabkan tekanan hidup dan cara pemakanan yang tidak seimbang.


Terdapat 2 jenis toksin;

1.Luaran Makanan segera, makanan yang mengandungi pengawet, kimia beracun seperti penyembur nyamuk, kosmetik , sabun pencuci ,bahan pewarna.

2.Dalaman Gangguan emosi , tekanan dan kotoran yang tersumbat dalam usus.




Nampak tak? Banyakkan punca penyakit hanya dari toksin ini.Disinilah pentingnya kita detox selalu badan kita.Apa pun supplement , vitamin , herba yang diambil, tidak dapat di serap dengan efektif.Itu sebab,jika kita tidak detox,seperti tiada pun pnghasilan dari pengambilan supplement ,Walaupun supplement Super AA.Begitu juga dengan kulit kita ini, ia mengambarkan kebersihan perjalanan sistem perkumuhan kita.Bermakna,semakin perjalanan sistem perkumuhan kita bersih dan lancar , akan bertambah seri dan cantik kulit kita.  

6 organ penyingkiran semulajadi badan
Ianya meneutralkan dan menapis toksin keluar, memastikan tubuh badan kita sihat.






1. kolon
2.Buah pinggang
3.Hati
4.Limfa
5.Peparu
6.kulit

Rupanya, , kulit ini antara laluan utama keluar masuk toksin.Tidak hairanlah, kenapa toksin penuh didalm badan kita, kulit dan wajah kita akan kelihatan sangat kusam,Walaupun kita touch up tebal,wajah kita tetap nampak juga kusam.

Pengalaman saya sendiri, saya sangat jarang suka bermake up. Rasa melekit dan bertepek tepek.Tapi, kulit kusam.malu pula. Inilah cara saya,detox.kulit sangat halus dan tak kusam lagi, Jika pakai make up pun seri wajah tu naik, 


Set Detoks yang membantu kulit tambah cantik


1.Alfalfa

Membantu membersihkan usus dan darah.


2.Herbalax
Membantu membersihkan usus secara semula jadi.Ia dikenali sebagai julap yang natural.InsyaAllah sangat membantu membuang kotoran najis yang tertinggal lama dan berkarat.


3.Dtx complex
Ini ibu kepada detox, sangat membantu mendetox hati .Hatikan tempat detox semulajadi sistem badan kita.Berilah keringanan kepada hati dengan mengambil dtx complex.Bayangkan selama kita hidup, belum pernah pun kita mencuci hati itu, sedangkan ia adalah salah satu organ yang sangat penting.Sangat bekerja keras.



4.Peppermint ginger plus
Membantu membuang angin yang terperangkap didalm usus dan badan kita. Ia juga salah satu sebab toksin terkumpul.Nyah ia.


5.Vivix
Membantu 



Detox bukan hanya berkenaan bersihkan kolon , beri neutrien pada hati ,secara betul detox adalah:

1.Ubah gaya hidup anda
2.Ubah gaya makan anda
3.Ambil nutrisi untuk organ penyingkiran

Jika dilakukan ketiga perkara diatas, kita akan mengurangkan toksin yang akan menyerang masuk dalam badan.Juga kita akan dapat nutrien dari detox set kita dengan lebih efektif, kerana tubuh badan kita sudah dibersihkan dari toksin yang banyak.




Hubungi Saya :

FB Adawiah Nik | 013-3426343 
(sms/whatsapp/telegram) | Adawiahnik@gmail.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa click "google +1" :-)
* COD - Rawang, Selayang,Kuala kubu baru,Gombak, Damansara,Kepong
                 *Pos laju ke SELURUH MALAYSIA






APA KAITAN DETOKS DENGAN KECANTIKAN?

 APA KAITAN DETOKS DENGAN KECANTIKAN?  



                                   

























Ye?  Apa kaitannya ye?detoks dan kecantikan ini?

Biasanya detoks ni , yang kita tau. Usus lah yang dibersihkan. Itulah yang kita faham kan? Apa pulak kaitannya dengan kecantikan?Kat Muka pulak tu.. Macam tak de kena 
mengena pulak kan?


Sebenarnya kan.. Ianya sangat berkait rapat.Walaupun kulit yang bersih cantik dan mulus itu datang dari pelbagai faktor.Tetapi jangan kita tidak tahu, perkara yang paling penting sekali, tak kisah lah nak cantik ke, nak kurus ke, nak cuba mengandung ke, hendak buang resdung ke, hendak apa sahaja, yang utama sekali mestilah bersihkan tubuh badan kita dari segala toxin ini.



Apakah itu toksin?

Toksin adalah bahan kimia atau racun berbahaya yang boleh merosakkan struktur dan fungsi sel badan.Ia adalah hampir mustahil untuk anda mengelakkan daripada toksin kerana ia berada di mana-mana sahaja - dalam udara yang kita sedut, makanan dan minuman. Anda juga terdedah kepada toksin dalaman, sisa metabolik yang dihasilkan dalam badan disebabkan tekanan hidup dan cara pemakanan yang tidak seimbang.


Terdapat 2 jenis toksin;

1.Luaran Makanan segera, makanan yang mengandungi pengawet, kimia beracun seperti penyembur nyamuk, kosmetik , sabun pencuci ,bahan pewarna.

2.Dalaman Gangguan emosi , tekanan dan kotoran yang tersumbat dalam usus.




Nampak tak? Banyakkan punca penyakit hanya dari toksin ini.Disinilah pentingnya kita detox selalu badan kita.Apa pun supplement , vitamin , herba yang diambil, tidak dapat di serap dengan efektif.Itu sebab,jika kita tidak detox,seperti tiada pun pnghasilan dari pengambilan supplement ,Walaupun supplement Super AA.Begitu juga dengan kulit kita ini, ia mengambarkan kebersihan perjalanan sistem perkumuhan kita.Bermakna,semakin perjalanan sistem perkumuhan kita bersih dan lancar , akan bertambah seri dan cantik kulit kita.  

6 organ penyingkiran semulajadi badan
Ianya meneutralkan dan menapis toksin keluar, memastikan tubuh badan kita sihat.






1. kolon
2.Buah pinggang
3.Hati
4.Limfa
5.Peparu
6.kulit

Rupanya, , kulit ini antara laluan utama keluar masuk toksin.Tidak hairanlah, kenapa toksin penuh didalm badan kita, kulit dan wajah kita akan kelihatan sangat kusam,Walaupun kita touch up tebal,wajah kita tetap nampak juga kusam.

Pengalaman saya sendiri, saya sangat jarang suka bermake up. Rasa melekit dan bertepek tepek.Tapi, kulit kusam.malu pula. Inilah cara saya,detox.kulit sangat halus dan tak kusam lagi, Jika pakai make up pun seri wajah tu naik, 


Set Detoks yang membantu kulit tambah cantik


1.Alfalfa

Membantu membersihkan usus dan darah.


2.Herbalax
Membantu membersihkan usus secara semula jadi.Ia dikenali sebagai julap yang natural.InsyaAllah sangat membantu membuang kotoran najis yang tertinggal lama dan berkarat.


3.Dtx complex
Ini ibu kepada detox, sangat membantu mendetox hati .Hatikan tempat detox semulajadi sistem badan kita.Berilah keringanan kepada hati dengan mengambil dtx complex.Bayangkan selama kita hidup, belum pernah pun kita mencuci hati itu, sedangkan ia adalah salah satu organ yang sangat penting.Sangat bekerja keras.



4.Peppermint ginger plus
Membantu membuang angin yang terperangkap didalm usus dan badan kita. Ia juga salah satu sebab toksin terkumpul.Nyah ia.


5.Vivix
Membantu 



Detox bukan hanya berkenaan bersihkan kolon , beri neutrien pada hati ,secara betul detox adalah:

1.Ubah gaya hidup anda
2.Ubah gaya makan anda
3.Ambil nutrisi untuk organ penyingkiran

Jika dilakukan ketiga perkara diatas, kita akan mengurangkan toksin yang akan menyerang masuk dalam badan.Juga kita akan dapat nutrien dari detox set kita dengan lebih efektif, kerana tubuh badan kita sudah dibersihkan dari toksin yang banyak.




Hubungi Saya :

FB Adawiah Nik | 013-3426343 
(sms/whatsapp/telegram) | Adawiahnik@gmail.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa click "google +1" :-)
* COD - Rawang, Selayang,Kuala kubu baru,Gombak, Damansara,Kepong
                 *Pos laju ke SELURUH MALAYSIA






Thursday, August 18, 2016

LOVING STORY ~ APA KATA MEREKA TENTANG OSTEMATRIX






Sememangnya Ostematix diantara produk paling laris didalam Shaklee.Ramai sangat yang terus jatuh cinta apabila mencubanya , walaupun hanya sebotol, bermakna sebulan.Sebotol ada 120 biji.Sehari perlu diambil 4 biji mencukupkan keperluan 1000mg kalsium.


Jom kita lihat testimoni,pengamal ostematrix ni..


SUAMI BERTENAGA
=================

Kita kenal suami kita kan. Kerja kuat mereka camne dalam mencari rezeki. (Kita ponπŸ˜†πŸ˜†).


Lelaki biasanya yang jadi driver kalau ke mana-mana bersama keluarga pon kan. Kita isteri ni jadi copilot je selalunya. Sembang kat sebelah...bila penat, kita tidurla kikiki πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Bila suami kerja jarak jauh dari tempat kerja...sememangnya ia memenatkan!

"Yang, esok abang kena bangun awal-awal. Balik lambat ni esok ada mesyuarat"

Alahai sian suami kan. Adakalanya, nak bermesra dengan isteri juga. Namun, jika letih merajai diri...semua ke laut. Isteri pon. Bukan suami je.

Ada masalah rumahtangga berlaku kerana hal ini. Kita kadang-kadang (alah...selalu...) nampak perkara ni remeh.

Namun sebenarnya ia suatu perkara kecil yang akan menjadi virus dalam rosaknya rumahtangga.

Tenaga itu penting! Jika takde tenaga...nak bermesra dengan anak-anak pon tak dapat. Dah penat balik kerja kan?

Hadiahkan ostematrix buat suami kita. Biar dia rasa rilex je. Kita dan anak-anak pon seronok kanπŸ˜€πŸ‘



MUDAH LAWAS, TIDUR LENA, BERTENAGA
===================

Pergh! 2 pengalaman ni memang best kan? 

Inilah sebenarnya kesan yang kebanyakan orang dapat apabila mencuba ostematrix dari Shaklee. 

Kesan itu boleh diperolehi sejak hari pertama mencubanya. 

Sangat drastik perbezaannya. Sungguh lain! πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Ini cerita betol. Superbest!!❤❤❤














KECIL DAN MUDAH DITELAN
=================

Satu kehebatan ostematrix ni adalah ia kecil dan mudah ditelan. 

Betul. Senang je jalan masukπŸ˜€

Dan formulasi yang dicipta khas untuk ostematrix ini memang istimewa. 

Sebab ramai yang tak suka susu kan. Bila pil pon mudah ditelan, ia membantu sebenarnyaπŸ˜€πŸ‘













LAGI KISAH CINTA OSTEMATRIX
=================

Kisah pertama...

"Arghhh. Semalam dah tidur. Tapi macam tak tidur ajerr. Badan lenguh-lenguh juga..."

Pernah macam ni? Pernah kan? Rasa tak puas tidur. Dan akibatnya...penat yang amat! Dan lenguh serta sakit satu badan...

Namun, setelah mencuba ostematrix...tidur dengan lena dan sebab itulah pagi-pagi bangun segarrr saja😍😍😍😍

Kisah kedua...

"Argh! Lambat dah aku. Tapi belum setel ni"

Pernah pagi-pagi terlewat kerja kerana lama "menunggu" kat tandas akibat bowl movement tak lancar? 

Haaa ramai yang alaminya kan... 

Setelah mencuba ostematrix...makin mudah membuangπŸ˜‰. Jimat masa😎


"Adeh. Lambat dah aku nak gi 

"Abang! Abang! Bangun bang. Tolong picit ni. Sakittttt"

Dulu pernah menangis-nangis kerana tiba-tiba cramp sewaktu hamil. Cramp tu mak ai sakitttnya! Siapa yang rasa, dia tahulah betapa azabnya. Hingga nangis! Dalam kita tidur pon boleh jadi cramp ni. Bila suami ada di sebelah oklah. Jika suami outstation? Menangis meraung sorang-soranglah jawabnya. Sampai sedu sedan😫😫😫😫😫😫😫

Namun kini...tiada lagi. Gembira tak terkataaaaaa bila hamil lagi. Dan sudah tiada cramp lagi. Memang umph!!!😍😍😍😍. Rupanya ada peluang hamil tanpa cramp kanπŸ‘πŸ‘πŸ‘

3 kisah ini ramai alami. Ada anda alami salah satu dari ini? 




                                                      


Berminat nak mengalami kisah best seperti mereka? Jom cuba Ostematrix.. Anda boleh
Hubungi Saya :

FB Adawiah Nik | 013-3426343
(sms/whatsapp/telegram) | Adawiahnik@gmail.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa click "google +1" :-)
* COD - Rawang, Selayang,Kuala kubu baru,Gombak, Damansara,Kepong
                 *Pos laju ke SELURUH MALAYSIA

Wednesday, August 17, 2016

FUNGSI OSTEMATRIX

Fungsi Ostematrix (Kalsium Magnesium)







Perbezaan tulang normal dan Osteoporosis

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut mati, mengandungi Kalsium, Magnesium, Fosforus dan Vitamin D, Zinc, Kuprum, Manganes dan Boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan suplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Manfaat utama;


  • Menguatkan tulang - Kalsium menghalang Osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, Osteomalacia (Rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.
  • Memperbaik kejangan dan kebas-kebas - pengambilan 600mg Kalsium sebelum tidur akan memperbaik kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.
  • Meringankan stress - ia mengimbangi tekanan darah; memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf; menggalakkan tidur selesa; memperbaik jantung berdebar; gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaik depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.
  • Memperbaik masalah haid - kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg Kalsium dan Magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.
  • Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkali dan ia berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ia juga menghalang obesiti pada umur tua. tambahan pula kalsium membantu sel meyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi 
  • Memperbaik hiperktiviti perut dan sakit gastrik
  • Vitamin D; dinamakan sebagai Vitamin D pada 1916 apabila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaik penyakit peridontal. Vegetarian yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil suplemen Vitamin D. 
  • Magnesium: Ini adalah ion positif no.2 pentingdi dalam tubuh kita. Ia menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pemgecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memnudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus; ia menghalang mendapan kalsium; melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ia juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.
  • Zinc, Boron, Manganese, Kuprum; memelihara metabolisme kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawandan menghalang arthritis.

 Hanya 4 biji Oste setiap hari memenuhi keperluan Kalsium sepanjang hari

Bagaimana memilih Kalsium Premium?

  • Pilih Produk yang ada Vitamin D dan Magnesium. 
  • Elakkan produk yang dibuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum.
  • Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral

Ostematrix Shaklee memenuhi keperluan nutrisi kalsium, magnesium, vitamin D dan mineral.
Dapatkannya sekarang .
Harga RM61 


HUBUNGI,
Hubungi Saya :

FB Adawiah Nik | 013-3426343 
(sms/whatsapp/telegram) | Adawiahnik@gmail.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa click "google +1" :-)
* COD - Rawang, Selayang,Kuala kubu baru,Gombak, Damansara,Kepong
                 *Pos laju ke SELURUH MALAYSIA




SEGALANYA TENTANG ESP !!

Pengambilan protien membantu menghasilkan sel baru maka sel mati dan sel lama ini dapat disingkirkan. Apa kelebihan dan kebaikan protien sebenarnya ?


KEPERLUAN PROTEIN DALAM DIET HARIAN

Protein hakikatnya boleh didapati dalam makanan harian kita seperti ikan, ayam, daging, kekacang dan banyak lagi. Namun protein ini mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi. Apabila ini berlaku, tubuh kita akan menyerap saki baki protein yang ada dan selebihnya badan kita menyerap minyak hasil masakan seperti ikan goreng, ayam goreng atau apa jua masakan terutama yang bergoreng.

Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Protein merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati. 

PENTINGKAH PROTEIN?
Our body need protein to grow! It’s a basic material of all living cells and organ-building block of the body. Stuktur asas badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.

25% daripada badan kita berasal (diperbuat?) daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein.

Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada :-

1. 66% Water
2. 25% Protein
3. 8% Fats
4. 1% Combination of Minerals & Vitamins 100%

TAHUKAH ANDA ?

Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.

SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN

Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY!

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

RISIKO KEKURANGAN PROTEIN (SECARA UMUM):

1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)
6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)
8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)
10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)
11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)
12. Irritability (Badan menggeletar)
13. Fatigue (Letih lesu)
14. Weakness (Lemah)
15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)
17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)

Kelebihan ESP ini ialah;
  • membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan, dari sel akan terbentuk organ. Dari organ terhasilnya sistem. Ia penting kepada pembentukan janin dan juga membantu untuk menambahkan susu.
  • menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk sihatkan jantung
  • setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
  • kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepous
  • indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah

Jadi... Apa yang anda akan dapat setelah minum ESP ni?

Pelajar dan pekerja atau individu dewasa : As energy booster (kalau minum pagi2 tu. terasa energetic dan tak rasa lapar sangat.. so bonuslah for weight management)
Lelaki : melindungi dari any disease(heart, cancer etc)
Ibu mengandung : for a healthier pregnancy – well-grown fetus ; less late pregnancy discomfort.
Wanita : keanjalan kulit… (protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut).


Hubungi Saya :

FB Adawiah Nik | 013-3426343 
(sms/whatsapp/telegram) | Adawiahnik@gmail.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa click "google +1" :-)
* COD - Rawang, Selayang,Kuala kubu baru,Gombak, Damansara,Kepong
                 *Pos laju ke SELURUH MALAYSIA




Tuesday, August 9, 2016

THE POWER OF OSTEMATRIX IN SHAKLEE TEKNOLOGY

Assalamualaikum,

Didoakan agar pembaca semua dirahmati Allah selalu hendakNya..

Bersempena bulan ogos ini, Shaklee buat promosi Ostematrix .Saya nak ceritakan keistimewaan kalsium Shaklee yang membuatkan saya jatuh cinta dengan Ostematrix ni.

Bulan ini, promosi beli 7 pada harga 6 botol
Atau beli 2 botol, dapat 5% diskaun.



Sememangnya, Ostematrix berbeza dengan kalsium yang lain, kerana memiliki keunikannya tersendiri,sehingga pengamalnya sukar untuk meninggalkan pengambilan.


Berbeza dengan kalsium yang lain, Ostematrix memiliki ejen penyerap kalsium yang pantas. Sangat mudah untuk memberi kesan yang paling optimum.


Ostematrix juga di formulasikan dengan kaedah "easy to swallow' yang sangat efektif. Saiz nya yang lebih kecil dengan berbentuk caplet (capsule+tablet) yang amat memudahkan untuk proses menelan.Ianya sangat sesuai bagi sesiapa yang baru belajar menelan. Sangat memudahkan tau!!.


Ostematrix juga adalah salah satu kalsium yang langsung tiada berbau susu.Jadi, sangat sesuai bagi sesiapa yang sangat memrlukan kalsium dalam diet sehariannya, tetapi tidak gemarkan susu!!. Jadi anda sudah dapatkan kalsium yang lengkap, bukan?.





Mesti kalian rasa teruja nak mencuba Ostematrix si kalsium yang unggul tu kan?  Jom lah cuba!!



Hubungi Saya :

FB Adawiah Nik | 013-3426343
(sms/whatsapp/telegram) | Adawiahnik@gmail.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa click "google +1" :-)
* COD - Rawang, Selayang,Kuala kubu baru,Gombak, Damansara,Kepong
                 *Pos laju ke SELURUH MALAYSIA


Adawiah Nik Sekeluarga - pengedar sah shaklee.



Saturday, August 6, 2016

BAGAIMANA KALSIUM PENTING UNTUK CEGAH MIGRAINE DAN BAGAIMANA OSTEMATRIX BOLEH BANTU?

BAGAIMANA KALSIUM PENTING UNTUK CEGAH MIGRANE DAN BAGAIMANA OSTEMATRIX BOLEH BANTU?


APA ITU MIGRAINE?


Migraine berasal dari perkataan Yunani ; Hemikrania yang bermaksud sebelah tengkorak atau dikenali sebagai vascular headache.

Punca Mingraine biasanya terjadi;

-Apabila berlaku banyak tekanan perasaan , keresahan hati , lapar , kurang tidur , turun naik hormon semasa haid, faktor keturunan,  dan pemakanan .

- Salur darah didalam kepala mengembang dan kemudian menguncup secara mengejut.Sering dikaitkan berlaku proses kebengkakan.


Migraine ada dua jenis;

1)Classic Migraine - Aura.

 - Tanda -tandanya diawali dengan melihat lintasan cahaya, penglihatan terlihatan zig zag, kehilangan penglihatan sementara, sukar berkata - berkata , keliru.


2)Common Migraine

- Sering terjadi tanpa berlaku tanda tanda awal.


FUNGSI KALSIUM DAN BAGAIMANA IA MEMBANTU?

- Kalsium bukan sahaja dapat ;

Membina tulang dan gigi
Dapat mengawal dan menetapkan ritma jantung supaya sekata.
Membantu pengaliran keluar dan masuk gizi daripada membran.

Fungsi dan tugasnya yang dapat membantu migraine adalah MEMPERTAHAN DAN MEREHATKAN FUNGSI SARAF DAN OTOT DO KEPALA YANG SEDANG KETEGANGAN.

PANDUAN MEMILIH KALSIUM TERBAIK

Pil kalsium sahaj tidak mencukupi jika tanpa disertai bantuan dari Vitamin D .Vitamin D membantu penyerapan yang menyeluruh dan cepat.

Kalsium yang bagus juga mempunyai magnesium tugasnya penting untuk metabolisme kalsium , ia membantu mengelakkan pembuluh darah  menjadi terus kejang( salah satu punca migraine).

Pastinya Ostematrix adalah kalsium yang terbaik kerana sangat mengunguli ciri ciri terbaik kalsium.
 Ostematrix sangat meredakan yang ketegangan

SET TERBAIK MIGRAINE PILIHAN SAYA;

Digandingkan bersama b complex si penghilang stress yang  handal.



Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitan migrain. Vitamin B yang lengkap dalam B Complex Shaklee ini akan memastikan anda bukan saja kurang risiko diserang migrain, tapi juga penyakit-penyakit lain seperti depresi dan strok.
Bagi pesakit migrain, adalah dinasihatkan supaya cuba mengenali sebab-sebab migrain menyerang pada masa tertentu. Sekiranya ia berpunca dari pemakanan, maka ubahlah pemakanan, begitu juga dengan perkara-perkara lain seperti aktiviti dan gaya hidup.
Berikut adalah testimoni mereka yang berjaya mengurangkan migraine dengan kalsium Ostematrix ,pastinya dengan set migraine shaklee.
Alhamdulillah




Alhamdulillah, Terima kasih Allah, Shaklee.






Hubungi Saya :

FB Adawiah Nik | 013-3426343 
(sms/whatsapp/telegram) | Adawiahnik@gmail.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa click "google +1" :-)
* COD - Rawang, Selayang,Kuala kubu baru,Gombak, Damansara,Kepong
                 *Pos laju ke SELURUH MALAYSIA