Selamat Datang ,Ahlan Wasahlan!!

Perkongsian tentang diri saya, keluarga , kesihatan dan kecantikan.

.

KULIT LEBIH BERSERI DENGAN SET PENJAGAAN WAJAH NUTRIWHITE

Lebih putih ,Lebih bersih , Lebih halus dan gebu!!

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Cergas Umrah @ Premium Package

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Sihat Lutut @ Simple Package

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Sihat Lutut @ Best Package

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Sihat Lutut @ Premium Package

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Friday, December 25, 2015

Adakah Kita Semakin Pelupa? Jom Check!

Assalamualaikum dan Salam Maulidur Rasul.. Salam rindu buatmu, Rasulullah.. Allahumma Solli Ala Muhammad.. Mudahan kita syafaatnya di akhirat kelak.

 ############


 Pernahkah kita bermain untuk menguji minda kita?Contoh bermain melihat gambar untuk beberapa saat dan kita tutup gambar itu.Kemudian menjawab soalan berdasarkan gambar berkenaan.Contoh, berapakah huruf A yang ada di dalam gambar, atau berapakah ekorkah arnab di dalam gambar berkenaan.

 Tahukan anda, permainan seumpama itu mampu menguji minda dan meningkatkan daya ingatan anda.Tahniah jika anda menjawab semua soalan itu dengan tepat dan cepat.ingatan anda kuat.Jika tidak,anda termasuk golongan pelupa atau semakin pelupa.Pastinya kita masih muda kan?Bagaimana jika kita semakin di mamah usia.Takutnya!!

 Kita boleh usahakan dari sekarang,agar kita kelak tidak menyusahkan diri sendiri dan menyusahkan orang lain.. senonimnya kita mengetahui, lecithin sangat popular untuk mencairkan lemak dan mengurangkan berat badan,disamping excersice untuk menyalur keluar lemak itu.

 Tapi,tahukah anda? Lecithin mampu menguatkan ingatan kita dan meningkat kan daya fokus kita.Haaaaa.. kerana apa? macamna pulak, dan apa kaitannya ?Sebenarnya dalam Lecithin mengandungi kolin,dimana kolin akan bantu untuk penghasilan neurotrusmeter yang dinamakan Acetylcholine.

 Apa itu Acetylcholine? Acetylcholine sangat penting untuk otak kita, dalam untuk menyimpan memori, ingatan dan juga fokus! Jom kita tengok,adakah kita tergolong dalam yang mempunya kolin yang rendah



Siapa Perlukan Lecithin?



1. Golongan yang pernah ambil epidural
2.Golongan yang pernah melahirkan anak secara pembedahan berbanding secara normal
 3.Golongan yang pernah mengalami injured di kepala.

 Kebanyakannya, kolin akan berkurangan secara semulajadi apabila kita pernah mengalami 3 peristiwa diatas.

 Pengambilan Lecithin akan bantu menghasilkan acetylchilone untuk membantu ingatan kearah lebih bagus untuk kita.

 Selain itu juga, Lecithin sebagai agen membantu pemecahan lemak.Bukan untuk orang gemuk sahaja.Tetapi, membantu pemecahan lemak di sekitar hati.Ada orang badannya kurus, akan tetapi level lemaknya tinggi! khususnya di sekeliling hati.

 Lecithin juga mampu untuk menurunkan lemak dalam badan.Bukan sahaja untuk kuruskan beratkan badan,tetapi menurunkan lemak yang juga penting!

Bagi sesiapa yang hendak menguruskan badan,bila ambil lecithin bila digabungkan dengan senaman dan diet yang seimbang,membantu memecahkan lemak dengan lebih cepat.


Selain dari itu..,Lecithin membantu ibu mnyusu dalam..
1.membantu mengurangkan risiko clog duct
2,Membantu menyalurkan inisitol dan kolin di dalam susu ibu.
3.Membantu daya ingatan untuk si bayi anda.




Perbezaan lecithin Shaklee


Lecithin Shaklee diekstrak dari kacang soya organik yang non-GMO (genetically modified organism). Setiap kapsul megandungi 530mg lecithin termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yangdirembeskan oleh tubuh menghasilkan acetyl-kolin,inositol,fosforus dan lemak tak tepu. Lecithin Shaklee kaya dengan "polyunsaturated fat", dimana ia juga meningkatkan kadar HDL & menurunkan kadar LDL (kolesterol jahat) di dalam badan.Lecithin Shaklee juga dikenali sebagai "pemgemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan "melekat pada lemak". Ianya bermakna Lecithin menyebabkan lemak itu terapung dalam darah dan mencegah lemak dari melekat pada dinding membran. 


 Kebaikan utama Lecithin Shaklee

  1-  Membantu tubuh menyerap vitamin yang larut lemak seperti A,D,E,K

  2-  Melindungi hati --> menghalang enapan lemak dihati,sirosis hati dan hati berlemak
  
  3- Pemecahan lemak dan kolesterol --> lecithin bertindak sebagai pembersih salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi lemak,kolesterol dan trigliserida di dalam tubuh
   
4- Pelangsingan --> pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang
   
5- Mencantikkan otot dan kulit --> membentuk membran sel,melembapkan dan menghaluskan untuk kulit yang cantik, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan
--------------------------------------

Rupanya banyakkan keperluan Lecithin .

Bagi sesiapa yang hendak beli boleh contact saya..

AdawiahNik Supermom
Shaklee dihatiku

0133426343.

Lagi sekali ye..takut anda lupa, ini cara nak contact saya.. mudahkan?

Hubungi Saya :
FB Adawiah Nik | 013-3426343 (sms/whatsapp/telegram) | Adawiahnik@gmail.com
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
* Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa click "google +1" :-)
* COD - Rawang, Selayang,Kuala kubu baru,Gombak, Damansara,Kepong
                 *Pos laju ke SELURUH MALAYSIA








    Sunday, December 13, 2015

    Pemakanan Sihat Menghasilkan Kulit Yang Sihat

    Assalamualaikum & Salam Sejahtera

    Terima Kasih,
    Terima Kasih kerana singgah ke bolg saya Adawiahnik@blogspot.com

    Rata rata , Wanita ingin memiliki kulit yang cantik, halus dan licin.Sebenarnya 80 % penjagaan itu bermula dari pemakanan dan gaya hidup.

    Berikut adalah diantara makanan yang dikatakan mampu menghasilkan kulit yang cantik dan sihat:

    1.Buah Delima
    Delima sinonim dengan kecantikan

    Kaya dengan B5, Kalium , Vitamin C, Polifenol dapat meningkatkan keremajaan kulit.Ia juga mengandungi antioksida untuk mengurangkan radikal bebas.

    2.Walnut

    Image result for walnut
    Bagus juga untuk otak
    “Walnut mengandungi omega-3 asid lemak, yang boleh meningkatkan keanjalan kulit,” Dr Bank. Kacang juga dimuatkan dengan tembaga, mineral yang meningkatkan pengeluaran kolagen. Mengambil walnut sebagai snek setiap hari membantu untuk memperbaiki tekstur kulit anda.

    3.Sayur hijau dan kuning

    Kata Dr Jesicca Wu MD Dermatologist..
    "Wanita yang tidak mengambil sayur sayuran hijau dan kuning lebih cenderung untuk memiliki kulit yang berkedut,terutama di sekeliling mata."

    Sangat berkhasiat yang tinggi dengan Antioksida

    Kajian mendapati bahawa anti oksidan yang didapati dalam sayuran hijau dan kuning itu mampu mengurangkan sensitiviti kulit kepada cahaya matahari.Cukup 2 cawan lada benggala ini setiap hari

    4.Yogurt

    Yoghurt antara makanan yang sangat sihat dan lazat.Bukan itu sahaja, ianya mengandungi multivitamin yang penting dan baik untuk kesihatan.Kandungan kalsium, protein dan zinc sangat bermanfaat untuk kecantikan dan kesihatan kulit.

    Kononnya dahulu,Permaisuri Mesir Ratu Cleopatra yang cantik sering memakan yoghurt dan bermandi dengan yoghurt untuk menjaga kulitnya agar tetap awet muda dan halus.


     Sedap sangat.. fav saya!!!



    Ha.. sambil beri kekenyang pada perut, ia mampu memberi kesan yang baik pada kulit dan tubuh badan kita..

    Shaklee juga menyediakan makanan khusus untuk menjadikan kulit yang  sihat..
    Jom tengok, saya sharekan ye..

    1.ESP
    Add caption
    Soya Terpilih ,Non GMO.
    Kenapa saya suka ESP?

    Memenuhi keperluan untuk kulit, rambut dan kuku.Malah lebih dari itu..
    Sebotol ini, boleh tahan hampir 2 bulan. Rm 159 cuba di bahagikan dengan 60 hari, jatuh rm 2.65 sehari untuk kebaikan yang menakjubkan!! Saya konsisten selama 6 bulan, dapati.. rambut dah tak gugur.. kuku semakin berkilat, tapak kaki saya mulai halus.. kulit muka makin licin!!

    2.Vitamin C

    Vitamin C ini menjadi kegilaan zaman sekarang.. Rata rata orang sudah tahu, akrabnya vitamin C dengan kecantikan Malah ada yang sanggup buat suntikan vitamin C! Dahsyat sekali.Tetapi hasilnya hanya sementara.

    Shaklee yang sinonim dengan produk organicnya, Sentiasa menjadi pilihan ramai,kerana terdapat penemuan dermatologi baru yang terpenting adalah kuasa vitamin C untuk menangani kesan pendedahan matahari. Ia berfungsi dengan mengurangkan kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas, hasil sampingan berbahaya daripada cahaya matahari, asap, dan pencemaran. Radikal bebas akan meratah kolagen dan elastin, gentian yang menyokong struktur kulit, yang akan menyebabkan kedut dan tanda-tanda penuaan.

    Pastikan diet anda mengandungi banyak makanan yang kaya dengan vitamin C (antara lain sitrus dan sayur-sayuran), yang boleh menggantikan kehilangan vitamin melalui kulit. Anda juga boleh mengambil vitamin C tambahan, sehingga 500 hingga 1,000 miligram sehari, berdasarkan AAD. Digabungkan dengan vitamin E, makanan tambahan vitamin C juga boleh melindungi kulit daripada sinar matahari.

    Pernah kehabisan stok,kerana ia organic 100% menjadi rebutan ramai!

    Apakah Keistimewaan Dan Perbezaan Vitamin C Shaklee Dengan Vitamin C Biasa?


    • Didatangkan dalam bentuk Sustained Release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet untuk membolehkan vitamin C sentiasa berada dalam badan kita. Memandangkan vitamin C mudah musnah dan tidak dapat disimpan lama dalam badan, maka teknologi Sustained Release adalah sangat diperlukan.
    • Satu tablet vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren.
    • Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin C dengan lebih baik.

    Vitamin C Shaklee ini berharga RM92.50 untuk 180biji. Bermakna anda cuma perlu membayar RM0.51 untuk sebiji pil Vitamin C Shaklee yang bersamaan dengan khasiat 7 setengah biji oren. Bukankah sangat berbaloi-baloi? Di samping itu, hakikat Vitamin C Shaklee ini boleh bertahan sehingga 6 bulan cuma memerlukan anda membelanjakan RM15.41 untuk bekalan vitamin C sebulan!! Kebaikan berganda-ganda bukan? ^o^
     3. Vitamin E
    Sebiji sehari ,Sebotol jimat sehingga 4 bulan!
    Vitamin E Shaklee ini berharga RM157.94 untuk 120biji. Bermakna anda cuma perlu membayar RM1.31 untuk sebiji pil Vitamin E Shaklee yang sebiji softgel Vitamin E  = 400IU yang cukup keperluan seharian. Bukankah sangat berbaloi-baloi? Di samping itu, hakikat Vitamin E Shaklee ini boleh bertahan sehingga 4 bulan cuma memerlukan anda membelanjakan RM39.48 untuk bekalan vitamin E sebulan!! Kebaikan berganda-ganda bukan? ^o^

    Paling superb adalah kerana ianya organic 100% ,sangat mudah menyerap dengan tubuh badan manusia.Jadi, sesiapa yang berminat, boleh menghubungi saya Adawiah Nik.
    Whatapps, Call, Sms..
    0133426343
    0133426343
    0133426343
    Salam Sayang,AdawiahNik Supermom
    Shaklee Dihatiku 945192
    Rawang.




    Friday, December 11, 2015

    Promosi Disember 2015

    Terima Kasih!!
    Terima Kasih kerana sudi menyinggah ke blog saya, AdawiahNik@blogspot.com
    Saya doakan kaya dan berjaya.
    Saya doakan anda sentiasa dalam rahmat Allah dan kasih sayangnya.
    Amiiiinn..

    Pastinya setiap awal bulan, kita ternanti nanti, apakah promosi pada bulan ini.Kebiasaanya Shaklee akan maklumkan pada awal pagi.

    Bulan ini Shaklee tawarkan 3 produk untuk promosi:

    1. Kolegen   
    2. Lecithin
    3.Vitalea for children


    Nak cerita pasal kolegen dulu.. kolegen ini, memang dihantui oleh peminatnya.Pernah menghilang seketika.Heboh weh!! .Mana tak nye, memang sangat superb hasilnya.. 

    Bagi sesiapa yang belum pernah mencubanya, pasti menyatakan terlalu mahal harganya.Tetapi bagi sesiapa yang sudah mencubanya, pastinya harga nya sangat berbaloi , berbanding dengan kolegen pasaran .Yang penting hasilnya sungguh superb!!







    Lecithin pula, untuk orang yang mahu menurunkan berat badan sangat disarankan.. Jom kita lihat, bagaimana lecithin bekerja..


    Lecithin
    Ia berfungsi sebagai pemecah lemak .Lecithin juga terdapat daripada tisu haiwan dan tumbuh tumbuhan seperti jagung , telur dan kacang soya.

    Apa yang kita dapat dari pengambilan lecithin secara konsisten?

    1.Memecahkan dan mencairkan lemak terutama kolestrol
    2.Menurunkan serum kolestrol dan meningkatkan kolestrol baik
    3.Membantu kawal paras triglycerides
    4.Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluh darah.
    5.Membantu menaikkan proses metabolisma. 
    6.Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolestrol


    Jom kita tengok BAGAIMANA LECITHIN MEMBANTU DALAM PROSES MENYINGKIRKAN LEMAK




    Haaaa ini pulak vitalea untuk kanak kanak, anak anak saya suka sangat.. Tak boleh lepa .. kena sorok botol vitalea ini.Boleh habis sebotol dalam masa singkat sahaja.

    Kadang kadang mereka sangat memilih sayur untuk makan.Sekarang lebih mudah dengan adanya Vitalea for children ini.

    Kita sebagai ibu , pastikan hendak yang terbaik untuk anak anak kita kan?Inilah yang sewajarnya..Cukup keperluan seharian mereka..

    Dalam masa sehari, mampukah kita beri anak kita makan berkhasiat seperti diatas?
    Tidak bukan?

    Haa... sekiranya anda hendak dapatkan sebarang produk dengan harga promosi.. contact je saya, AdawiahNik.Call boleh, sms boleh.. InsyaAllah saya cuba membantu..


    0133426343
    0133426343
    0133426343

    Jangan lupa tau!!


    Salam Sayang,
    AdawiahNik Supermom
    Shaklee Dihatiku
    0133426343





    Cantik Dihari Raya Dengan Promosi Jun 2015 Hebat!!

    Seakan mengerti Aidilfitri bakal menjelma tidak lama lagi, Shaklee menawarkan promosi hebat bagi Vitamin kecantikan,
     Vitamin C dan Vitamin E.

    Ramai yang sudah mengerti tentang vitamin kecantikan ini.. Ianya bermula dalam dalaman dan membawa sinar ke wajah dan anggota kulit yang lain. Jika kita istiqamah mengambilnya selama 6 bulan ke setahun. Anda sudah tidak perlukan bedak kompek anda didalam beg tangan. Best kan?

    Vitamin C yang diformulasi dengan sistem teknogi baru yang akan menyerap secara berperingkat ini..

    Di tawarkan dengan 2 cara:
    1. Beli 6 dapat 7
    2. Beli 2 dapat less 5%.

    Beli 7 botol pada harga 6 botol sahaja

    Atau, beli 2 botol dapat less 5%



    Jadi, boleh start dari sekarang, untuk kekal jelita sehingga menjelang shawal.Masa yang sangat sesuai.



    Licin dah!!

    Amacam? pastinya mereka suka dan sangat teruja hendak menyambut syawal kan?Anda pun boleh !! 

    Jom cuba, haaa.. contact je AdawiahNik tau.. Nak whatApps boleh, Nak call boleh.. Nak sms pun boleh.

    0133426343
    0133426343
    0133426343

    InsyaAllah konsultasi yang best bersama saya, InsyaAllah!!


    Salam Sayang,
    AdawiahNik Supermom
    Shaklee di hatiku
    0133426343
    Rawang




    Masker Semulajadi Shaklee

    Terima kasih kalin!!
    Terima kasih kerana sudi menyingkap blog saya pada kali ini.
    Saya doakan anda mendapat limpahan rahmat dan kasih sayang nya.
    Juga saya doakan agar kalian, kaya berjaya dan bertaqwa !!

    Suka tak?
    untung kan, baca blog saya.. kan dapat doa!! hahahai.

    Alhamdulillah.. Syukur .


    Hari ini , kali ini saya nak cerita, Nak bagi tahu, cara mudah hendak membuat masker semulajadi.Mudah sangat!

    Kadang kita nak buat masker, kita beli lah segala yang hendak dibuat, timun lah, pisang lah, kiwilah, strawbery lah, oren lah.. (ade ke).Tapi, bila sampai rumah, jumpa anak anak, layan karenah anak anak, simpan lah semua bahan yang dibeli tadi dalam ice box. Terlupa nak niat hendak membuat masker itu.

    Bila teringat, ... haaa bahan bahan tadi dah mulai kecut dan tak segar eperti mula mula kita beli hari, cari yang segar dan masih tegang!! hahahahahai..

    Kali ini, saya hendak ajar, guna bahan semulajadi juga, tetapi kekal segar dan ianya mudah di bawa kemana sahaja, hatta ketika musafir pun, ianya tetap mudah.. Nak tahu kan ? kan? kan?


    Ok.. taaraaaa!!

    Jom!!
    Kita gunakan sahaja produk produk shaklee.. saya akan senaraikan apa yang boleh dijadikan masker.

    1. Alfalfa
    2.Vitamin C
    3.Vitamin E
    4.Kolegen
    5.ESP
    6Vivix


    Kita boleh campurkan 1, 2 diantara diatas, contohnya, kita nak buat kali ini, Esp campur dengan vitamin c. Kemudian, lepas 2 , 3 hari kita hendak buat lagi mask, kita buat ramuan masker vivix campur dengan vitamin E dan ESP pulak, apa sahaja pun boleh, Hendak campur semua sekali serba sedikit pun boleh..


    ESP dan Vitamin C



    Vitamin C, Alfalfa dan ESP

    ESP dan Alfalfa

    Vivix dan Colegen

    ESP dan Vivix

    Vitamin E kita perlu cucuk, untuk keluarkan minyaknya.

    Testimoni masker kolegen Shaklee

    Add caption

    see.. wajahnya dah comeii.. suka suka.

    Haaa..  cuba lah, pasti, kalian akan rasai apa yang mereka dah rasa.Mudah dan hasilnya sangat ketara dan best!!

    Jom buat masker semulajadi sendiri , mudah di bawa dan menyenangkan..

    Kalau korang dapatkan bahan untuk buat masker ini, jangan lupa call, sms saya,AdawiahNik  tau.. 

    No nya.. 0133426343..




    Salam Sayang,
    AdawiahNik Supermom
    Shaklee Dihatiku
    0133426343.
    Rawang.




    Masker Alfalfa,Lembut Je Rasa Muka.

    Terima Kasih kerana sudi menyinggah di blog AdawiahNik ini.Saya doakan anda dimurahkan rezki dan sentiasa dalam rahmat Allah dan kasih sayangNya..Amin.

    Hari ini, dapat saya mula menulis di pagi hari.. Anak anak semua tak pergi seklah kan.. cuti, Jadi tak ada yang hendak dikejarkan sangat.Si comel Zulaykha pun masih tidur lagi.Alhamdulillah.Rezki jugak tu.kan? kan?

    Kali ini saya nak share . pengalaman saya pakai masker alfalfa.Semua dah tahu kan, alfalfa ini sangat sinonim untuk detox dan sangat dekat dengan bagi ibu ibu menyusu kerana ia menjadi penggalak susu yang terhebat.
    Add caption
    Haaaa.. beli sebotol yang besar itu ada 330 biji, dan yang botol besar tu 700 biji.Banyakkan! Apakata kita ambil sebiji , kita jimatkan, gunakan sebagai masker.Cuba anda lakukan.. best sangat !.Rasa licin dan lembut  tegang je muka kita ni nanti.


    Alfalfa Mask yang murah , mudah dan best!!


    Kita biarkan seketika, kemudian boleh cuci dan lap..  Mudah dan jimat!! Anda akan rasai nikmatnya..

    Yang paling best, alfalfa mask ini , boleh di campur juga dengan, vita c, vita e , yogurt Esp  kolegen dan vivix.Just hancurkan sahaja  dan gaulkan.Seminggu boleh kita buat 2, atau 3 kali ikut rajin kitalah.Kalau paling malas pun, seminggu sekali..


    Banyak rupanya boleh dijadikan mask.Patut pun semua nya kan dari bahan semulajadi.Kan kita biasa tengok orang letak pisang lah, timun lah , kiwi lah .. sebab apa digunakan buahan dan sayuran sebabnya ianya semula jadi dan mengandungi tinggi vitamin dan zat.Sangat mudah menyerap ke dalam kulit muka kita ini.Begitu juga dengan bahan bahan yang saya syor kan tadi dari shaklee, yang sememangnya natural.

    Jom cuba!!





    Salam sayang
    AdawiahNik Supermom
    Shaklee Dihatiku
    0133426343
    Rawang.













    Simulasi Haji. Si Cilik Cerdik Haji.

    Terima kasih kerana sudi membaca blog saya.
    Saya doakan anda mendapat rahmat Allah dan di beri rezki yang luas!
    Amiiin..

    Hari ini saya berpeluang mengikuti aktiviti luar sekolah, Tadika Little Ones.Rawang.Kali ini aktivitinya menarik sangat " Simulasi Haji Cilik" Si Cilik Cerdik Haji.Aktivitinya dibuat di Masjid Negeri Selangor,Shah Alam.Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah.

    Bermula jam 7.30 pagi semua anak anak tadika yang terlibat diminta berkumpul di Tadika.Saya dan family follow dari belakang bas sahaja.

    Mereka tiba di masjid sekitar jam 8.45 .Memulakan aktiviti jam 9.30 pagi.Dan Berakhir jam 1.15 tengahari.Sebelum azan zuhur.

    Jom saksikan aktiviti yang di jalankan.Biarkan gambar berbicara!!

    Dapat beg sandang.Untuk letak dokumen dan barang keperluan.




    Bergambar sebelum memulakan perjalanan

    Apalah yang dibincangkan tu?Serius betul muka .Pastinya mereka semua tidak sabar.


    Beratur sebelum menaiki bas


    Dah sampai, Baru turun dari bas.

    Antara dukumen yang diisi dalam beg sandang.Tiket penerbangan.


    Antara dokumen yang terdapat dalam beg
    sandang.Borang cop .

    Tempat letak rambut yang telah di potong.

    Ketika sesi melomtar jumrah.


    Beratur sebelum Aktiviti Simulasi haji di jalankan.


    Inilah rupa replika kaabah yang akan digunakan untuk tawaf.


    Ketika sesi tawaf dijalankan.


    Ibu peserta sedang di wawancara oleh tv3.






    Semoga dengan mengikuti simulasi haji cilik ini,membuka minda anak saya,Atiqah bagaimana suasana haji dijalankan.Apa yang perlu dilakukan ketika membuat ibadah haji.Walaupun ianya hanyalah sekadar pembelajaran, tetapi aktivitinya cukup menggambarkan haji yang sebenar.Mereka faham, apa yang akan dilakukan oleh orang yang hendak menunaikan haji di mekah.

    Mudahan dengan adanya aktiviti seperti ini menambah rasa keinginan mereka untuk menunaikan perintah Allah yang ke lima itu.Bertambahlah rasa cintakan Allah.Amiiin ya robbal alamin..


    Salam sayang,
    AdawiahNik Supermom
    Shaklee dihatiku
    0133426343.
    Rawang.



    Wednesday, December 9, 2015

    Sebiji Ostematrix = 1 Cawan Penuh Susu Berkualiti Tinggi

    Cuba tgk ,1 biji ostematrix , dah 250 mg kalsium.

    Wah!! Berita gembira untuk ibu mengandung!

    Berita ohsem untuk ibu menyusu !

    Berita gempak untuk pengidap sakit lutut!

    Berita best untuk warga emas!!

    Bcozz..





    Bulan ini,dapat harga borong..
    Jika membeli 6,percuma 1.

    Antara yang tak pernah miss dalam rumah.

    Abu fateh,
    Ummu fateh,
    Dan anak2
    Kami semua memerlukan kalsium




    Salam Sayang..
    AdawiahNik Supermom
    Shaklee dihatiku
    0133426343




    Assalamualaikum..
    Didoakan pembaca blog ini mendapat rahmat dan kasih sayang Allah, juga didoakan kalian menjadi orang yang kaya dan berjaya.. Amin.

    Hari ini, hari khamis,sekolah buka semula sempena , 1 - disebabkan jerebu yang terlalu teruk,  bacaan , 180 IPU ( index pencemaran udara). Hari ini, dari subuh tadi hujan agak lebat, hingga ke jam 12, dan sekarang tenghari pun masih mendung je.. angin pun sejuk.. klu masuk selimut, kompom kita boleh tertidur hingga ke petang..ye dak..

    Tapi, ibu anak  ramai ni, tetap kena bangun.. ada yang ke sekolah, ada yang nak makan, anak yang nak mandi menyusu dan sebagainya.. itulah kemeriahan anak ramai.. non stop kerja..

    ok,lah , sempena bulan ini, masih promosi ESP, nak cerita sikit tentang ESP lah.. semua orang tau, ESP tu dari soya.. dan kita dengar banyak cerita buruk tentang soya.. kesian soya kan.. terfitnah.Sebenarnya, tumbuhan yang sering menjadi sasaran untuk menghasilkan produk non gmo , adalah jagung dan soya..

    Sebenarnya kita, boleh pilih yang terbaik untuk kita.. soya itu sendiri, terbaik untuk meransang pembentukan semula kulit dan otot!


    Salam sayang,
    AdawiahNik Supermom
    Shaklee dihatiku
    0133426343

    Demam Campak dan Penawarnya

    Bismillahirohmanirohim..
    Selamat Singgah di Blog Adawiah Nik (AN

    Didoakan semoga anda dapat kasih sayang dan rahmat Allah dengan sebanyaknya.Juga mendapat keampunan dariNya.

    Saya sumpah anda untuk menjadi kaya dan berjaya,Amiiin!!!

    Minggu ini dua orang anak saya idap demam campak, Humayra dan Zulaykha.Bukan mudah untuk menangani situasi ini, dua orang anak kena ujian serentak. Memang menguji kesabaran menambah iman. Mudahan, Aminnn..

    Campak boleh tersebar melalui ,


    1.Bersin
    2.Batuk,
    3. Titisan air liur

    virus demam campak kekal aktif selama dua jam dan boleh melekat pada orang lain.

    Kebanyakan kanak kanak yang menghidapi demam campak akan sembuh dengan sempurna . Walaubagaimanapun kadangkala boleh terjadi kompilasi yang serius terutama golongan yang menghidapi kekurangan zat makanan dan mempunyai imun sistem kekebalan yang rendah.

    1.Mata merah , bengkak
    2.Batuk
    3.Kerap meangis
    4.Panas yang tinggi
    5. sakit otot

    Ikhtiar Penyembuhan ;


    1.Daun mambu / bambu

    Mandian .- Ambil segengam daun bambu, tumbuk atau blend, campur dalam sebaldi air.Mandikan 2 kali sehari. Tujuan mengurangkan kegatalan , dan pesakit menjadi lebih nyaman

    Sapuan - Ambil segenggam daun bambu dan lumat2kan, campurkan sedikit air dan bedak sejuk.

    2.Air kelapa muda

    Beri pesakit minum air kelapa muda sedikit demi sedikit tetapi berkala, Tujuan mengurangkan kepanasan melampau dan mngurangkan sakit kepala.

    3.Herba Blend

    Sapukan sedikit herbablend dan sapu keseluruhan badan dan tempat yang jangkitan. ini akan mengurangkan kegtalan dan ianya berasa dingin.

    4.Vitamin c
    Ambil 1, atau 2 biji vitamin c , menjadikan badan cepat pulih dan segar!!


    Salam Sayang
    AdawiahNik Supermom

    Shaklee Dihatiku,
    Menjana income mudah dari rumah

    0133426343





    hard detox dan soft detox

    Baru hantar Atiqah tuisyen..
    Habis kelas td .
    Smpai rumah makan mengaji dan terus pergi tuisyen..

    Smbil tunggu teacher pick up atiqah.. kita jawab sebahagian customer punya pm ok..

    Ada ni nak buat azam .. kurus sebelum raya..

    Ada masa lg 3 bulan. Kurang dr 90 hari..

    1.Detox

    Klu detox ada 2 cara.. soft dan hard.
    Soft detox boleh alfalfa.. sesuai ibu mnyusukan.

    Kalau hard kita ikhtiar dengan herbalax..
    Komfem suci..

    Kita detox 2 minggu..
    2.senaman
    3.kawal makan
    4.Multivitamin.

    Yang lain2 kita kupas dr posting akan dtng..




    Resdung ? Jom detox !

    Memborong buku untuk anak anak di pesta buku semalam.Puas!

    `
    Inilah hasil tangkapan last minit di pesta buku selangor..

    Kami sampai orang dah 50% mengemas nak tutup.

    Almaklum kami sampai hari terakhir jam 9.

    Alhamdulillah dapat juga buku untuk bacaan anakandaku..

    Sedang pulun untuk penekanan bahasa inggeris..

    .

    Ok.. selesai juga sarapan dan ambil nutrisi harian..

    Hari ini.. ambil balik alfalfa sbb rasa mcm asyik bersin je..

    Alfalfa ini kan membantu mengurangkan radang resdung dan ianya bersifat alkali.. dan bagus mendetox badan.

    Hari tu berhenti ambil alfalfa atas sbb tertentu.



    Suami saya suka sangat Alfalfa ni..
    Saje2 test tak nak hulurkan Alfalfa setiap pagi..

    Ehhh.. dia yang ingatkan kita..

    Dan yang paling best, kalau kita yang terlupa nak masukkan bekalan alfalfa ketika musafir, Dia yang akan masukkan sendiri..

    Diantara bekalan yang jarang putus dirumah..

    Salam Sayang
    AdawiahNik Supermom

    Shaklee dihatiku,
    0133426343

    Menjana income dari rumah..



    Tuesday, December 8, 2015

    Besar Giler pencuci muka ni!!



    Rupanya besar juga,bekas pencuci muka enfusalle ni.

    Patut pun ramai yang kata,berbaloi. Guna sikit je,2 kali sehari pun boleh sampai 3 bulan.

    Untung.

    Dan pulak, pecuci ini dah sekali dgn mke up remover, tak payah jenuh2 bawak 2,3 botol.

    Untung lagi.

    Dan pulak lagi,kita tgk lepas 3 bulan,haaa commei doh..

    Untung lagi.




    AdawiahNik,
    Supermom.


    Shaklee dihatiku,
    945192.
    Rawang 
    0133426343



    Sunday, December 6, 2015

    Ostematrix Lebih Dari Sekadar Kalsium!

    Lebih dari sekadar kalsium!!




    Sangat sesuai untuk sembelit.

    Dalam oste ada magnesium.Diantara tugas magnesium ini,adalah merehatkan otot dalam usus. Juga ia 'menarik' air ke dalam.jadi usus boleh berfungsi dengan lancar.

    Minum air banyak semestinya lah ye..

    Setiap 25 kg berat badan kita.. memerlukan 1 litter air!!

    Makan 4 biji oste sebelum tidur ,perlawasan yg luar biasa pd keesokan hari nya..