Sunday, December 13, 2015

Pemakanan Sihat Menghasilkan Kulit Yang Sihat

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Terima Kasih,
Terima Kasih kerana singgah ke bolg saya Adawiahnik@blogspot.com

Rata rata , Wanita ingin memiliki kulit yang cantik, halus dan licin.Sebenarnya 80 % penjagaan itu bermula dari pemakanan dan gaya hidup.

Berikut adalah diantara makanan yang dikatakan mampu menghasilkan kulit yang cantik dan sihat:

1.Buah Delima
Delima sinonim dengan kecantikan

Kaya dengan B5, Kalium , Vitamin C, Polifenol dapat meningkatkan keremajaan kulit.Ia juga mengandungi antioksida untuk mengurangkan radikal bebas.

2.Walnut

Image result for walnut
Bagus juga untuk otak
“Walnut mengandungi omega-3 asid lemak, yang boleh meningkatkan keanjalan kulit,” Dr Bank. Kacang juga dimuatkan dengan tembaga, mineral yang meningkatkan pengeluaran kolagen. Mengambil walnut sebagai snek setiap hari membantu untuk memperbaiki tekstur kulit anda.

3.Sayur hijau dan kuning

Kata Dr Jesicca Wu MD Dermatologist..
"Wanita yang tidak mengambil sayur sayuran hijau dan kuning lebih cenderung untuk memiliki kulit yang berkedut,terutama di sekeliling mata."

Sangat berkhasiat yang tinggi dengan Antioksida

Kajian mendapati bahawa anti oksidan yang didapati dalam sayuran hijau dan kuning itu mampu mengurangkan sensitiviti kulit kepada cahaya matahari.Cukup 2 cawan lada benggala ini setiap hari

4.Yogurt

Yoghurt antara makanan yang sangat sihat dan lazat.Bukan itu sahaja, ianya mengandungi multivitamin yang penting dan baik untuk kesihatan.Kandungan kalsium, protein dan zinc sangat bermanfaat untuk kecantikan dan kesihatan kulit.

Kononnya dahulu,Permaisuri Mesir Ratu Cleopatra yang cantik sering memakan yoghurt dan bermandi dengan yoghurt untuk menjaga kulitnya agar tetap awet muda dan halus.


 Sedap sangat.. fav saya!!!



Ha.. sambil beri kekenyang pada perut, ia mampu memberi kesan yang baik pada kulit dan tubuh badan kita..

Shaklee juga menyediakan makanan khusus untuk menjadikan kulit yang  sihat..
Jom tengok, saya sharekan ye..

1.ESP
Add caption
Soya Terpilih ,Non GMO.
Kenapa saya suka ESP?

Memenuhi keperluan untuk kulit, rambut dan kuku.Malah lebih dari itu..
Sebotol ini, boleh tahan hampir 2 bulan. Rm 159 cuba di bahagikan dengan 60 hari, jatuh rm 2.65 sehari untuk kebaikan yang menakjubkan!! Saya konsisten selama 6 bulan, dapati.. rambut dah tak gugur.. kuku semakin berkilat, tapak kaki saya mulai halus.. kulit muka makin licin!!

2.Vitamin C

Vitamin C ini menjadi kegilaan zaman sekarang.. Rata rata orang sudah tahu, akrabnya vitamin C dengan kecantikan Malah ada yang sanggup buat suntikan vitamin C! Dahsyat sekali.Tetapi hasilnya hanya sementara.

Shaklee yang sinonim dengan produk organicnya, Sentiasa menjadi pilihan ramai,kerana terdapat penemuan dermatologi baru yang terpenting adalah kuasa vitamin C untuk menangani kesan pendedahan matahari. Ia berfungsi dengan mengurangkan kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas, hasil sampingan berbahaya daripada cahaya matahari, asap, dan pencemaran. Radikal bebas akan meratah kolagen dan elastin, gentian yang menyokong struktur kulit, yang akan menyebabkan kedut dan tanda-tanda penuaan.

Pastikan diet anda mengandungi banyak makanan yang kaya dengan vitamin C (antara lain sitrus dan sayur-sayuran), yang boleh menggantikan kehilangan vitamin melalui kulit. Anda juga boleh mengambil vitamin C tambahan, sehingga 500 hingga 1,000 miligram sehari, berdasarkan AAD. Digabungkan dengan vitamin E, makanan tambahan vitamin C juga boleh melindungi kulit daripada sinar matahari.

Pernah kehabisan stok,kerana ia organic 100% menjadi rebutan ramai!

Apakah Keistimewaan Dan Perbezaan Vitamin C Shaklee Dengan Vitamin C Biasa?


  • Didatangkan dalam bentuk Sustained Release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet untuk membolehkan vitamin C sentiasa berada dalam badan kita. Memandangkan vitamin C mudah musnah dan tidak dapat disimpan lama dalam badan, maka teknologi Sustained Release adalah sangat diperlukan.
  • Satu tablet vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren.
  • Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin C dengan lebih baik.

Vitamin C Shaklee ini berharga RM92.50 untuk 180biji. Bermakna anda cuma perlu membayar RM0.51 untuk sebiji pil Vitamin C Shaklee yang bersamaan dengan khasiat 7 setengah biji oren. Bukankah sangat berbaloi-baloi? Di samping itu, hakikat Vitamin C Shaklee ini boleh bertahan sehingga 6 bulan cuma memerlukan anda membelanjakan RM15.41 untuk bekalan vitamin C sebulan!! Kebaikan berganda-ganda bukan? ^o^
 3. Vitamin E
Sebiji sehari ,Sebotol jimat sehingga 4 bulan!
Vitamin E Shaklee ini berharga RM157.94 untuk 120biji. Bermakna anda cuma perlu membayar RM1.31 untuk sebiji pil Vitamin E Shaklee yang sebiji softgel Vitamin E  = 400IU yang cukup keperluan seharian. Bukankah sangat berbaloi-baloi? Di samping itu, hakikat Vitamin E Shaklee ini boleh bertahan sehingga 4 bulan cuma memerlukan anda membelanjakan RM39.48 untuk bekalan vitamin E sebulan!! Kebaikan berganda-ganda bukan? ^o^

Paling superb adalah kerana ianya organic 100% ,sangat mudah menyerap dengan tubuh badan manusia.Jadi, sesiapa yang berminat, boleh menghubungi saya Adawiah Nik.
Whatapps, Call, Sms..
0133426343
0133426343
0133426343
Salam Sayang,AdawiahNik Supermom
Shaklee Dihatiku 945192
Rawang.




0 comments:

Post a Comment