Thursday, November 27, 2014

RESEPI AISKRIM HOMEMADE PALING BERKHASIAT!! 5/9/14

Assalamualaikum..

Alhamdulillah.. saya bersiaran dari kampung..
Best dan tenang nya jiwa..

Hari ini saya nak share resepi best dan sedap dan yang paling penting paling berkhasiat!!

AIS KRIM HOMEMADE MEALSHAKE!!

Jika nak tau lebih lanjut tentang lebih 24 vitamin dan mineral dalam mealshake, klik sini

Saya memang sangat jarang belikan anak- anak aiskrim  dan sebarang jajan yang ada di pasaran.. bukan tak pernah, tapi  sangat- sangat jarang!

Jadi tercetuslah idea nak buat untuk anak- anak saya ni.. so, google lah.. dapat macam - macam resepi..

so, saya olah sikit , supaya lebih berkhasiat!!

bahan-bahannya adalah:
1. 1 biji telur
2. 1 tin susu cair
3. 1/2 tin susu pekat manis
4. 2 sudu ovelatte ( cari yang halal ye)
5.1/4 tin susu air
6. 2 sudu besar mealshake ( sumber 24 khasiat dalam ais krim kita)
7.beberapa titik esen vanila
8. beberapa jenis perasa ( ikut kreativiti), cadangan kurma, durian, ( tak pun perasa dalam botol)
9..hiasan ( cadangan je) coklat rice, coklat chip, dan lain

cara- caranya adalah:




1) masukkan semua bahan( 1-7) tadi dlm mangkuk , dan pukul dengan mixer hingga naik,kembang dan pekat.

2)kemudian bahagikan kepada beberapa warna pilihan .

3) hiasilah aiskrim anda dengan coklat rice dan sebagainya..





4) masuk dlm peti ais dan sedia dimakan setelah ia mengeras.




Jika anda ingin membuat sebarang pesanan sila hubungi saya seperti berikut:
SID Adawiah Nik- 945192
Call/SMS/WhatsApp : 013-3426343
Facebook:  Adawiah Nik
Email : Adawiahnik83@gmail.com

SAYA ADALAH WAKIL SAH SHAKLEE ANDA CASH ON DELIVERY RAWANG & SEKITARNYA, SERTA MEMBUAT PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA MENGGUNAKAN KHIDMAT POSLAJU PADA KADAR FLAT RATE RM10 (SEMENANJUNG) & RM20 ( SABAH & SARAWAK)


0 comments:

Post a Comment