Friday, December 11, 2015

Masker Semulajadi Shaklee

Terima kasih kalin!!
Terima kasih kerana sudi menyingkap blog saya pada kali ini.
Saya doakan anda mendapat limpahan rahmat dan kasih sayang nya.
Juga saya doakan agar kalian, kaya berjaya dan bertaqwa !!

Suka tak?
untung kan, baca blog saya.. kan dapat doa!! hahahai.

Alhamdulillah.. Syukur .


Hari ini , kali ini saya nak cerita, Nak bagi tahu, cara mudah hendak membuat masker semulajadi.Mudah sangat!

Kadang kita nak buat masker, kita beli lah segala yang hendak dibuat, timun lah, pisang lah, kiwilah, strawbery lah, oren lah.. (ade ke).Tapi, bila sampai rumah, jumpa anak anak, layan karenah anak anak, simpan lah semua bahan yang dibeli tadi dalam ice box. Terlupa nak niat hendak membuat masker itu.

Bila teringat, ... haaa bahan bahan tadi dah mulai kecut dan tak segar eperti mula mula kita beli hari, cari yang segar dan masih tegang!! hahahahahai..

Kali ini, saya hendak ajar, guna bahan semulajadi juga, tetapi kekal segar dan ianya mudah di bawa kemana sahaja, hatta ketika musafir pun, ianya tetap mudah.. Nak tahu kan ? kan? kan?


Ok.. taaraaaa!!

Jom!!
Kita gunakan sahaja produk produk shaklee.. saya akan senaraikan apa yang boleh dijadikan masker.

1. Alfalfa
2.Vitamin C
3.Vitamin E
4.Kolegen
5.ESP
6Vivix


Kita boleh campurkan 1, 2 diantara diatas, contohnya, kita nak buat kali ini, Esp campur dengan vitamin c. Kemudian, lepas 2 , 3 hari kita hendak buat lagi mask, kita buat ramuan masker vivix campur dengan vitamin E dan ESP pulak, apa sahaja pun boleh, Hendak campur semua sekali serba sedikit pun boleh..


ESP dan Vitamin C



Vitamin C, Alfalfa dan ESP

ESP dan Alfalfa

Vivix dan Colegen

ESP dan Vivix

Vitamin E kita perlu cucuk, untuk keluarkan minyaknya.

Testimoni masker kolegen Shaklee

Add caption

see.. wajahnya dah comeii.. suka suka.

Haaa..  cuba lah, pasti, kalian akan rasai apa yang mereka dah rasa.Mudah dan hasilnya sangat ketara dan best!!

Jom buat masker semulajadi sendiri , mudah di bawa dan menyenangkan..

Kalau korang dapatkan bahan untuk buat masker ini, jangan lupa call, sms saya,AdawiahNik  tau.. 

No nya.. 0133426343..




Salam Sayang,
AdawiahNik Supermom
Shaklee Dihatiku
0133426343.
Rawang.




0 comments:

Post a Comment