Sunday, January 4, 2015

Malaysia juara Diabetes?



Assalamualaikum, saya doakan anda yang membaca blog ini, akan sentiasa dilimpahkan rahmat dan kasih sayang Allah S.W.T.Amin...


Malaysia Juara Diabetes?

Pada Persidangan Diabetes Kebangsaan ke 4, mendapati seramai 3.6 juta rakyat Malaysia menghidapi penyakit Diabetes, atau kencing manis.

Ini angka yang amat besar, dan meletakkan Malaysia negara paling tertinggi di serantau asia dan menduduki tangga ke 6 di rantau barat pasifik, dan tangga ke 10 diseluruh dunia.Ini bukanlah menjadi kebanggaan malah menakutkan!



Mengikut statistik 1 daripada 6 rakyat malaysia menghidapi diabetes,Adakah kemewahan budaya dan kepelbagaian masakan setiap kaum menjadi punca fenomina ini?Pada pendapat saya pemilihan pemakanan adalah, tanggungjawab individu. Kesedaran tentang gaya hidup sihat sangatlah kurang ,
Jika ditinjau sebenarnya adalah sikap penduduk di negara ini yang gemar dan mengamalkan makanan dan minuman manis sejak lama dahulu.
Sikap ini perlu diubah dengan mengurangkan minuman dan makanan yang manis dalam kehidupan seharian. Jika kita perhatikan dalam setiap majlis seperti majlis perkahwinan dan rumah terbuka banyak makanan manis dan minuman manis dihidangkan.
Amalan atau sikap yang baik perlulah diubah ke arah mengurangkan gula sama ada dalam makanan dan minuman. Melalui pendidikan di sekolah juga sikap ini boleh dididik kepada pelajar bagi membiasakan diri tidak selalu minum dan makan yang manis-manis.
Ada pendapat mengatakan, jahatnya lidah yang sudah biasa dengan makanan dan minuman yang manis sukar ditinggalkan, akhirnya menyebabkan badan menerima akibatnya iaitu ada jari dan kaki terpaksa dipotong akibat penyakit kencing manis.



Vivix satu -satunya suplement didunia yang mampu menembusi DNA manusia.Ia juga, mampu merawat penyakit serangkai,kencing manis, sakit jantung dan darah tinggi.Jika sesiapa sahaja akan penyakit salah satu dari ini, saya syorkan untuk amalkan vivix shaklee ini.



Pengambilan vivix yang berterusan membantu merawat diabetes selain berfungsi sebagai antioksidant yang melindungi sel sel badan dari kerosakan di sebabkan radikal bebas.Ada juga pesakit sembuh dengan mengamalkan vivix, Ini semua kuasa Allah.Kita berikhtiar, Allah yang menentukan!

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

✍ PM FB: Adawiah Nik


 ✐ Blog:Adawiahnik@blogspot.com
✉ Email: Adawiahnik@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp/Telegram: 013-342 6343
➲ COD Area: Rawang, Kepong, Damansara, Selayang,Sungai Buloh



0 comments:

Post a Comment